maandag 22 december 2008

Broek

Zat was ik het. Dat heb je wel eens. Zo’n tweeënhalve maand na bevalling wil ik wel weer eens een gewone broek aan. Maar in de tweewekelijkse passessie van mijn eigen broeken zat de laatste tijd bar weinig vooruitgang. Dat wil zeggen: rits van leuke broeken nog steeds niet dicht te krijgen. God, wat was ik lekker slank voordat ik voor de tweede keer zwanger werd zeg… Waarom heb ik daar zo’n pak-m-beet een jaar geleden niet wat meer van genoten?, vraag ik mij dan af.

Anyway, ik had het zaterdag dus helemaal gehad met die zwangerschapsbroeken. Zondagochtend werd ik wakker met een ikwileennieuwebroekenikwilhemnu-gevoel. Kwam dat even goed uit: koopzondag in de stad! Dochter en zoon aan Man overgelaten - weet hij ook eens hoe het is om alleen met twee kinderen te zijn, t moest er toch een keer van komen - en spoorslags naar de stad vertrokken.
Linea recta naar de Jackpot hallo daar zijn we weer gerend en daar de eerste de beste verkoopster de rekken in gestuurd om een broek voor mij te regelen. Twee broeken later liet ik bij de kassa de labeltjes van mijn nieuwe skinny-jeans eraf knippen (ja, mind that: skinny jeans… had t zelf ook niet bedacht maar t staat toch eigenlijk best leuk) en wandelde ik überhip de winkel weer uit. Lekker tussen alle mensen met kerststress nog even naar de kookwinkel naar de koning onder de volautomatische espressomachines kijken. Manlief heeft namelijk bedacht dat wij zo’n koffie-gadget nodig hebben. Ik weet dat zo net nog niet. Maar daarover een andere keer.

Geen opmerkingen: