donderdag 18 december 2008

Sóms vraag ik me af

Waarom een dvd-box op de markt brengen met 10 (!) uur Sonja-programma’s? Ik bedoel, zijn er werkelijk mensen die zoiets kopen? Kan me herinneren dat het toén best een leuk programma was (“en morgen gezond weer op”). Maar om daar nú met je lief en een glas wijn voor een romantische avond voor op de bank te zakken…

En nu we toch bezig zijn: een verzamel-zelfbevlekkings-overzicht van 25 jaar Paul de Leeuw… Waarom?

En tot slot:
Zit ik na een fles nog even gezellig na te keuvelen met mijn dochter, vertrekt dat gezichtje van ‘r in een diepe frons. Loopt ze rood aan, en begint het geluid van een slippende V-snaar te maken.
Eerst denk ik “t zal toch niet”, maar binnen luttele seconden ruik ik mijn bange vermoeden bevestigd: mevrouw zet haar moeder weer eens even lekker flink te kakken. En dat, mensen, is helaas meer een regel dan een uitzondering tegenwoordig. En dan vraag ik mij af: Waar-Om?

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Marije,
Wat een leuk blog, je hebt echt schrijftalent! En ik hou ook van je humor; knap dat je die ook met de pen weet vast te leggen!
Het filmpje met Danaë is hartveroverend, wat lacht ze lief!
Groetjes,
Marga Waltz