maandag 8 december 2008

Strijk

OK... Dat de was zo'n eeuwig terugkerende klus is, dat is tot daar aan toe. Heb me nog niet omgedraaid of de wasmand is weer vol. David droeg dit weekend zijn steentje bij door even fijn buiten de lijntjes van zijn luiers te poepen (kan-ie ook niets aan doen, had last van zijn buik). Dus weer wat extra rompers, pyama en een slaapzak in de was. Maar goed - as said - dat wassen is niet het ergste en het ophangen ook niet. Maar wie heeft het strijken uitgevonden???

Nou strijken we al eigenlijk niets, overhemden en broeken alleen als 't aan moet. Toegegeven, 't ziet er een stuk leuker uit als Man een gestreken broek aan heeft in plaats van ééntje die zó van de waslijn is gerukt. Maar: kan iemand mij een volgende keer waarschuwen als ik wegens hoogoplopende nesteldrang met mijn zwangerschapsdemente hersenen bij de Hema zo'n luxe satijn-katoenen dekbed en matrashoes koop?
"Strijken houdt het dekbed langer mooi", staat nog als waarschuwing op de verpakking. En daar hebben ze bij de Hema - helaas - helemaal gelijk in. Dus sta ik nu fijn een dekbed te strijken. En nog en passant een overhemdje voor Man. We zijn tenslotte de lulligste niet.

Geen opmerkingen: