maandag 2 maart 2009

Huup Huup... Barbatruuk

Hallo? Inspiratie? Haaaaallooooo…

Heb ik zonder al te veel drama’s helemaal in m’n eentje 2 kinderen gevoerderd dan wel afgetankt en in bed gelegd (hoera!). Klap ik m’n laptopje open om even lekker te loggen. En wat denk je? My mind goes blank.

Nou mooi is dat.

Is er dan vandaag écht niets geks, opzienbarends of anderszins logwaardigs gebeurt?

Jawel.
Voorzichtig staken wij vanochtend de loftrompet: David sliep vannacht voor de verandering eens door. Ik durf het nauwelijks op te schrijven, uit angst dat ik het nachtelijk onheil weer over ons afroep.

Hij piepte wel even (altijd als ik nét in slaap ben gevallen, en daardoor met kramp in mijn buik en klotsende oksels weer wakker schrik ; how the heck does he do that?), maar hij herpakte zich gelukkig. En we hoorden hem de rest van de nacht niet meer. Dank u, oh Hypnos, god van de slaap. Duizendmaal dank.

Wij hopen dat het komt door onze recente investering: een überhippe nachtlamp van Barbapapa. Draadloos, jawel. Ik zei toch, investering. 40 keiharde euries... Voor onze nachtrust hebben wij inmiddels inderdaad alles over. Noodzakelijk draadloos zelfs. De stopcontacten zitten namelijk op een ontzettend onhandige plek in David’s kamer: achter het gordijn. Nee, dan heb je niet zoveel aan een old-school nachtlampje.
David mocht kiezen tussen een blauwe of een roze. En hij koos de roze. Uiteraard. As we speak laat een roze Barbapapa zijn bescheiden licht over onze – hopelijk doorslapende – zoon schijnen.

Ik zeg: Huup Huup… Barbatruuk.

2 opmerkingen:

Susan zei

Ja, ik zag die BarbaPapa laatst ook. Erg cool! Een lampje voor in bed. (Of om mee naar de wc te gaan, zoals de verkoopster mij ook 40 euro uit mijn zak probeerde te kloppen, maar helaas... dat was geen excuus die ik naar man-lief kon gebruiken aangezien Janne nog in d'r ledikant ligt.) Wij hebben een Spöka van Ikea. Ook oplaadbaar.

MaMarije zei

Ja, die spook hebben wij ook. Maar hij blijkt er serieus panisch bang voor te zijn... Niet zo bevorderlijk voor de nachtrust ;-)