maandag 22 juni 2009

Een baby met een fietsenrek

Juist. Een baby met een fietsenrek.
Danaë heeft zo haar eigen ideeën over normen en de ideale volgorde.

Mama tijdens de zwangerschap van mijn broer niet zo misselijk? I'm gonna make her puke.
Rond 34 weken zelfstandig met je hoofd naar beneden liggen? Echt niet. Gewoon net zo lang blijven liggen totdat ze me vanzelf omdraaien.
Had mijn broer 12 uur nodig om de uitgang te vinden? Ik doe het gewoon in een uurtje of 4.
Rollen als je een maand of 4 bent? Tsssk. Ik begin wel eens een keer bij een maand of 6, 7. Of als ze me omduwen. Eerder niet zeg.
Eén kakluier per dag normaal? Ik zeg, drie rules.
Horen je heupen netjes bij hun kommetjes? Beetje afstand ertussen maakt het leven een stuk spannender. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Kom maar op met die spreidbroek.
Eén tand per keer standaard? Man, twee per keer is veel efficiënter.

En nu we het toch over die dingen hebben. Eerst de ondertanden. OK. Wel allebei tegelijk natuurlijk.
En dan komen die twee daar recht boven? Tuurlijk niet. Ik doe gewoon meteen de snijtanden die daarnaast zitten. Is echt veel handiger met eten. Bovendien, hip toch? Zo'n fietsenrek? Dan slis ik zo schattig als ik aan het kletsen ben.
Ik weet alleen niet hoe lang ik dat nog heb, zo'n fietsenrek. Want momenteel kak ik weer accuzuur. Eens kijken of die boventanden zin hebben om te komen.

12 opmerkingen:

Linda zei

Foto foto foto!!!

Door zei

Haha geweldig! Jongste heeft nu: tand,gat,tand,gat etc.
Ziet er grappig uit. En altijd plek voor je fiets....

Cisca zei

Ja, ik wil ook een foto hoor. Kom maar op!

Hutsefluts zei

Die van mij besluit om eerst haar kiezen te krijgen en dan pas haar snijtanden. Als dat straks geen beugel wordt!

prutsen zei

Hahaha, een foto wil ik nu ook wel zien. Bij Kleine Pruts nog geen sprake van tanden. Maar Grote Pruts was ook al jarig geweest voor zijn eerste kwam.

MaMarije zei

@Linda & Cisca: ja, foto... Misschien lukt het morgen. K doe mijn best.

@Door: da's best een leuk patroon ;-)

@Hutsefluts: tjee, kan dat ook nog?

@prutsen: pas na je 1e verjaardag je 1e tand... En komen ze dan allemaal in sneltreinvaart, of duurt dat dan tot hun 3e tot ze alle tanden en kiezen hebben?

Linda zei

@prutsen en mamarije: bij Timmy ook pas na z'n 1e verjaardag. Hij is nu 3,5 en heeft nog steeds niet al zijn kiezen.
Ach, zal wel een familieding zijn. Ik heb zelf nog 3 melktanden :-).
En jaaaaa, foto !!

MaMarije zei

@Linda: huhuhuhuh?! Heb jij nog melktanden? Da's bijzonder...

Linda zei

Yep, 3 dus. Mijn tante heeft volgens mij nog een melkkies en mijn neefje heeft ook een melk... iets.
Dus wees maar zuinig op dat melkgebitje van die kleintjes, want voor het weet is dit het definitieve gebit :-) (maar dat ben je natuurlijk wel).

renske zei

m

renske zei

hahaha,
ik teste eerst even of het lukte
ik wilde dus gisteren sms sturen toen ik meisje zag met tanden rek, ge-wel-dig.
maar nu dus even zo reactie
groetjes

MaMarije zei

@Renske: test12, test12... Het doet het, hahaha ;-)