zondag 14 juni 2009

MaMarije weet raad

Kijk. Ik heb natuurlijk zo'n programma onder deze site hangen. Zo'n statitistieken-ding.
Jahaa. Dat wist u niet hè? Dat ik zo nieuwsgierig ben als de pest. Of wel. Maar dan kent u mij vast al wat langer.

Dus.
Ik keek vandaag eens waarop u mij sinds het begin gegoogled heeft.
En dat is nogal wat, mensen. Kennelijk verwacht u nogal wat van mij. En dan over uiteenlopende zaken, het liefst.

Vooruit met de geit.
Wat brengt u hier zoal? Behalve nieuwsgierigheid, stiekem meelezen en ander tijdverdrijf natuurlijk.
U komt hier omdat u ook niet meer weet waar u het antwoord moet zoeken. Omdat u grootse levensvragen heeft. Of andere kwesties die u uit de slaap houden.
Maar, niet getreurd. MaMarije weet raad. Denk Hoop ik dan.

Bijvoorbeeld uw pannendak. En de vieze aanslag die zich daar de afgelopen jaren heeft opgehoopt. En nu vraagt u zich af hoe u dat schoon kunt krijgen.
Tuurlijk. Een heel legitieme vraag. Ik dacht dat onze overbuurman de enige was die zich dat afvroeg, maar gezien de statistieken staat hij daar absoluut niet alleen in.
Maar goed.
Advies, dat wilt u. Hoe krijgt u uw eens zo mooie, rooie pannendak weer schoon? Het antwoord is simpel: huur een hoogwerker en een mannetje met hogedrukspuit. Meer weten? Klik.

En wat te doen met gesprongen buitenkranen? Of rammelende laptops?
Bel een vriendin, een mannetje of een servicelijn. Komt t allemaal weer goed, als u de tijd neemt tenminste.
Last van putlucht uit de kruipruimte of meterkast? Kijk eens naar de wielen van uw kinderwagen, voordat u de kruipruimte induikt. Kan soms schelen.

Verder bent u hier voor heupdysplasie, asymmetrische bilplooien, rontgenfoto's, heupecho's en spreidbroeken inderdaad aan het goede adres. Daar weten wij ondertussen alles van. Dus: leest u lekker mee?

En dan, in de categorie van uw onbeantwoorde levensvragen:
Wie heeft het strijken uitgevonden? Ik zou het niet weten. Nog steeds niet. En hoe je dekbedovertrekken strijkt? Met een strijkijzer en een strijkplank, lijkt me. Maar heeft u een ander idee, be my guest.

Hoe een babygeit heet? Geen idee. Babygeitje?
Of je eiersalade mag eten als je zwanger bent? Zeker wel. En ik kan het weten. Klikkerdeklik.
Heeft u ook meteen een antwoord op uw vraag naar excentrieke meisjesnamen. Doe er uw voordeel mee. Maar aan een witte zwangerschap-skinny jeans kan ik u helaas niet helpen.

In de categorie praktisch:
U zoekt een gebruiksaanwijzing voor het tuigje van de Tripp Trapp stoel? Ik zou zeggen: kijk eens hier. Lijkt me een logische plaats. Toch?
Kleurplaten zoekt u. Van kerstkabouters vooral. Kijk eens hier. Misschien zit-ie erbij. Als u daar de kleurplaat van dat er een miesje met kruken loopt niet kunt vinden, moet u misschien beter spellen. Kan wellicht helpen
Dan de vraag naar Jip & Janneke behang, liefst appeltjesgroen. Mensen, ik weet het ook niet waar u dat kunt krijgen. In ieder geval niet hier. Sorry.

En wat verwacht u hier toch te vinden aan recepten? Eendeborstfilet met marsalasaus... Mensen, ik kan niet koken.
En ik zou niet weten wat er op een 'Broodje Prinses Amalia' moet. Mijn advies: doe maar wat en geef het in hemelsnaam een andere naam. Want dit bekt niet lekker.

En tot slot, mijn grootste verwondering: handdoekorigami.
Ik wist niet dat u daar met z'n allen zó naar op zoek was. Dat het een echt woord was, zeg maar.
Eerlijk waar, geen idee.
Anders had ik wel de handleiding voor een kraanvogel erbij gedaan.

7 opmerkingen:

Susan zei

Ongelovelijk! Hoe kan ik mijn cijfertjes bijhouden/bekijken, lijkt me erg bizar.

MaMarije zei

@Susan: kijk eens op http://www.google.com/analytics/nl-NL/
Da's de statistieken-afdeling van Google zelf, net als Blogspot. Allemaal zelfde account en heel gemakkelijk in je site te bouwen. Enige minpuntje is dat ik niet tot op IP-adresniveau kan kijken (voor het geval je een vervelend iemand wilt blokkeren). Dus daar ben ik nu wat op aan het verzinnen.

Maar je hebt ook andere mogelijkheden, zoals Netstat bijv. Dan krijg je een logotje op je site (vond ik niet zo mooi).

prutsen zei

Leuk toch, die cijfertjes en vooral wie via welke weg bij je blog terecht komt. Ik lees mee omdat je zo onderhoudend schrijft en altijd wel iets tofs te vertellen hebt.

Mrs. T. zei

Hahaha, geweldig logje. Ik verbaas me ook vaak hoe mensen bij me terecht komen. Daar schreef ik een hele tijd geleden al 'ns een logje over: http://toaske.web-log.nl/toaske/2007/07/762321.html

MaMarije zei

@prutsen: *bloos*

@Toaske: dank! Maar t is ook wel een beetje verslavend, die statistieken, niet?

Krista zei

als dan nu die mensen van de Kruken en de eendeborstfilet weer ns op je site kijken, zal mogelijk het schaamrood ook op hun kaken staan...

Door zei

Haha, grappig. Ik weet niet eens of ik dat kan zien en zo ja, hoe.
Maar ach, maakt me ook niet zoveel uit eigenlijk. Als de mensen die het lezen, maar een glimlach tevoorschijn krijgen. Daar is het mij om te doen.