zondag 21 juni 2009

Van een rokje en een onverwachte bonus

Mensenmensen, wat hebben we genoten.
Wat een heerlijk verwen-Bed&Breakfast, geweldig...
Ontzettend gastvrije mensen, supermooie kamer, van alle gemakken voorzien en het lekkerste ontbijt ever. Helemaal speciaal voor ons. En voor die 2 andere gasten, eerlijk is eerlijk.

Goed. Het was dus heerlijk. Maar wat ik me afvraag, hè mensen.
Stel. Je hebt een leuke rok gekocht, daar in t uiterste Zuiden des lands. Gekocht in de zin van betaald, met een bonnetje als bewijs. In een winkel met knetterharde muziek, te weinig pashokjes en derhalve een hele rij "hellige wiev'n" . Heel Desigual, dat wel.

Maar goed, je komt thuis. Als in echt thuis. Op zo'n twee uur rijden van die winkel.
En op zondag wil je je rok even showen aan je moeder. Verwachtingsvol haal je de rok daarom uit je tas.
Kijk, dit is de voorkant, zeg je.
Vrolijk, zegt je moeder. Ja, ze heeft er kijk op. Maar dat wist je natuurlijk al, want het is je moeder.
En dan denk zeg je opeens: Huh?! Wat doet die diefstal beveiliging aan mijn rok? Die hing er in het pas hokje nog niet aan?

Dus beste mensen. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?
Een diefstal beveiliging aan je betaalde überhippe Desigual rokje? Gekocht in een winkel heel ver weg? Met mutsige winkelmeisjes die wel afrekenen en dan als bonus een diefstalbeveiliging eraan jassen? En dan vervolgens het alarm niet horen afgaan omdat de muziek zo gigahard staat?
Hoe, ik herhaal hoe, krijg ik dat ding eraf?

Ik weet het even niet.
Maar gelukkig kan ik dinsdag altijd nog in mijn nieuwe Marlies Dekkers-bikini naar mijn werk.

9 opmerkingen:

prutsen zei

Ik had een paar maanden geleden hetzelfde voor met een zwangerschapskousenbroek. Mijn schoonmoeder heeft toen het alarmpje er heel voorzichtig uitgeknipt en het gaatje vakkundig dichtgemaakt. Gelukkig zat het alarm bovenaan en draag je zo'n kousenbroek toch onder een rok. Tja, wat je in jouw geval moet doen? Als je het winkelticket nog hebt, zou ik met de rok naar 1 of andere winkel gaan waar ze zo'n zelfde beveiligingssysteem hebben. Het aan hen uitleggen en vragen of zij het eraf willen halen.
Oh ja, fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad. Bijna vergeten ;-)

Linda zei

Fijn zo´n lekker weekend. Zonder laptop :-).
Na al die reacties voelde ik me me haast schuldig dat ik had gezegd dat je ´m mee moest nemen.

Paar oplossingen:
1)opsturen naar de winkel in kwestie en weer terug laten sturen zonder alarm-ding.
2) toch maar heen en weer rijden en daar dan dus wel weer een heel weekend over doen dan
3) iets met een, in het zuiden wonende, blogger ritselen. Er zijn er volgens mij heel veel uit het zuiden, dus er zal er toch wel 1tje in de buurt wonen
4) idee van prutsen

Meer ken ik effe nie verzinnuh (en ik ga er dus even vanuit dat er geen filialen van die winkel bij jou in de buurt zitten) ...

Linda zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Susan zei

Ja, wij hebben dat gehad met, geloof het of niet, de maxi-cosi! Die werd bezorgd met dat ding er nog aan. Niet gezien natuurlijk tot ze weg waren. Gelukkig hebben wij een hippe kledingwinkel tegenover ons huis met lieve mensen die dat ding voor ons verwijderd hebben. Ja, die kennen ons... Misschien een lokale winkel waar je vaak komt? (Al hebben ze bij de AH vast niet zo'n ding...)

Enne... ik ben even weg geweest, maar heb je die laptop nou nog meegenomen?

Door zei

Wij hebben hetzelfde gehad in Frankrijk...
Het opgelost door het ding eraf te prutsen met een zakmes :-)
Bloesje was niet beschadigd!
Ik zou inderdaad naar een winkel gaan en het uitleggen.
En Desigual is leuk!!

Annelies zei

Ah, leuk merk, heb ik ook ontdekt 2weken terug. En inmiddels heb ik ook ontdekt dat er meerdere van dat soort winkels zijn... was het echt een Desigual winkel? Of gewoon "een" winkel waar ze het verkochten? IN het eerste geval zou ik even googelen waar de dichtstbijzijnde voor jou zit (in Amsterdam weet ik het zeker, maar ja, da's ook wel weer een onderneming met 2 kids..). In het 2e geval zou ik inderdaad een winkel proberen waar je vaak komt (Hema, las ik volgens mij laatst ergens? ;-).

Wat een stomme koeien zeg, grrrr!!

Maar wel heeeeerlijk om zo'n weekendje te hebben hoor! Wij hadden zo'n middag + nacht: Sam zondagmiddag gedropt bij opa en oma, toen lekker naar Amsterdam, filmpje kijken, hapje eten, naar huis en heerlijk DOORslapen tot 7 uur... ongekend! Haha!

Dus 3 dagen... zucht.. wat een droom! Maar.. ik denk dat je ook wel weer blij was om ze terug te hebben? ;-)

Kus en succes met DE rok..
Annelies

MaMarije zei

@Allen: dank voor de tips... Vandaag naar een winkeltje in de buurt geweest. Maar nee. t is een ander beveiligingssysteem. Misschien morgen in de stad maar eens leuren met m'n rokje. Grrrrrr...

@Door: zelf doen durf ik eig. niet. Veel te bang dat er inkt in zit en dat ik mijn rok verpest.

@Annelies: luxe inderdaad, van die heerlijke ongestoorde nachten. En ja, Desigual in Amsterdam die had ik ook al gevonden, maar de afstand he...

Cisca zei

Ik zeg, opsturen. Dat moet wel werken toch?
En anders inderdaad in de stad leuren.
Ben benieuwd naar de uiteindelijke keuze...

Krista zei

Zeg heb je dat adres voor me van die B&B?? Mijn huisgenoot heeft dinsdag aan RTV maastricht beloofd dat wij als pas 3 jarig getrouwd stel ook het zuiden van het land maar es moeten opzoeken en dit klinkt wel heel erg goed!!!
En als het alarmding probleem dan nog niet is opgelost dan neem ik em toch ff mee...