vrijdag 31 juli 2009

Papa-dag

Jaaah, je bent er weer, juicht hij in de deuropening.
En of ik - als ik dan toch weer thuis was - meteen even de dvd met Bob de Bouwer wilde aanzetten, voegde hij er achteloos aan toe. Maar dat terzijde.
Ik zeg u, na een werkdag niet heerlijkers dan een peuter die blij is je te zien.

Of een eigenwijs zwaaiende en kraaiende dreumes. Word ik ook heel blij van, van zo'n begroeting. Dat mevrouw daarna van vreugde bijna uit haar stoel wipte, is slechts een klein detail, zullen we maar zeggen.

En bovenal fijn: een huisgenoot die de hele dag voor de kinderen zorgde. En voor het eten zorgde. Geen einde-werkdag-kinder-ophaal-kook-en-voedertijd-gestress.

Echt, ik zou misschien best een derde dag willen werken.
Maar dan zonder die rit naar het kinderasiel om een peuter uit de zandbak te bikken en een dreumes weer in een maxicosi te vouwen.
Nee, doe mij maar een papa-dag.

4 opmerkingen:

Mrs. T. zei

Zo'n dag heb ik iedere maandag! Heerlijk inderdaad.

Cisca zei

Hier ook iedere maandag. Een heerlijk begin van de week! Dat ik daarna drie dagen einde-werkdag-kinder-ophaal-kook-en-voedertijd-gestress heb, doet er dan verder niet meer toe...

Annelies zei

Wat zalig, zo'n dag zonder einde-werkdag-kinder-ophaal-kook-en-voedertijd-gestress. Heb ik op maandag, als mijn moeder oppast. Die einde-werkdag-kinder-ophaal-kook-en-voedertijd-gestress wordt echt volledig onderschat door menigeen!!!

MaMarije zei

@allen: dus maandag is dus kennelijk echt een 'mama-werkt-dag'. Eens kijken of k wat kan regelen...