maandag 10 mei 2010

Piece of cake

Stel. Je loopt met je dochter door de stad. Op zoek naar kraamkadootjes en nog wat vakantie-dingen. Eigenlijk is het al laat. Als in lunchtijd en middagslaapje bedtijd. Veel te laat dus.
Dus éigenlijk moet je dan niet 'voor de grap' dat ene galerietje binnen lopen.

Nee. Want da's dom. Want dat betekent namelijk dat je als een blok valt voor een kunstwerk. Voor aan die ene muur waarvoor we eigenlijk al sinds de verhuizing naar iets op zoek zijn.
Echt heel handig qua timing en budget enzo. Not.

Maar ja. Het zweefdruk-ding keek mij nog eens indringend aan en liet mij Huisgenoot bellen.
Dat hij toch echt-écht-Echt op zijn overvolle zaterdag moest komen kijken. Iets met opties-op-kunstwerk die onze vakantie niet zouden overleven en iets met inpakken-en-wegwezen-tentoonstelling. En bovenal dat het ding gewoon in ons huis hoort. En dat ik het hoe dan ook toch gewoon ging kopen.

Huisgenoot was het eens. En nam het ding vervolgens meteen mee naar huis.
Waar het nu hangt, maar nog niet op dé muur. Want een spijkertje slaan op de juiste plek, dát doen we na de vakantie wel. Dat vind ik trouwens altijd het meest spannende van iets ophangen. De juiste plek vinden is niet zo moeilijk. Maar dat spijkertje dan ook op de juiste plek erin slaan...

Jajaja. Een foto.
Zie hier. Een Echte Monica Dierikx.
Waarom ik het zo mooi vind? Door de kleine glimpapiertjes van paaseitjes. Echt, ik vind het geweldig.
Kunst kopen. Piece of cake.

Speaking of which:


6 opmerkingen:

Linda zei

Waar zitten die papiertjes dan? Is op de foto niet zo goed te zien.
En is dat andere kunstwerk van jou hand?

MaMarije zei

@Linda: het zijn die gekleurde reepjes op de foto. Doordat de zon erop schijnt heb je de hele dag door een nieuw schilderij aan de muur.
En ja, die taart heb ik eigenhandig gemaakt, voor een vriendin (haar pasgeboren dochter kan m toch nog niet opeten ;-)

Saralien zei

Ja lijkt me mooi (al moet je nog wel een cursus kunst-fotograferen erbij doen (-: want ik zie ook geen glimmertjes)

Die taart is ook heel knap gemaakt!

Krista zei

kwilookzontaart!!! kan ik daarvoor dan bij jou een cursus volgen?

oja schilderij met glimmertjes? Ben ik ook es voor gevallen... en bevalt nog steeds!!

Edje zei

Leuk schilderij! Maar ik vind de taart minstens zo mooi eigenlijk! Hoe maak je die bovenkant zo mooi glad? Vind 'm prachtig!

MaMarije zei

@Edje: ehm, 3 mogelijkheden:
1) geluk
2) een kant-en-klare gladde taartbodem die al in 3 lagen is gesneden (bij de AH te koop, maar misschien ook wel in België?)
3) een eigen gebakken taartbodem gebruiken, en de gladde onderkant als bovenkant gebruiken.