donderdag 19 april 2012

Van high five, girly-girly stuff en een afhaaleend

Ach, ach, ach, wat is het toch gezellig allemaal: zo'n baby in je buik en wat fluisterende kindertjes er tegenaan.
Danaë wenst alleen een meisjesbaby te krijgen. Want die zijn lief.
David weet zeker dat het een jongensbaby is. Want hij schopt.

Vanavond heeft David voor de eerste keer de baby gevoeld. Terwijl ik even op z'n bed lag, kwam hij gezellig naast me liggen om de dag door te nemen en legde en passant z'n hand op m'n buik. Baby 3.0 zwom ogenblikkelijk naar z'n hand en gaf 'm een high five. Het duurde nog een high five of 3 voordat David het ook voelde.
'Hé, hallo baby. Ik ben David', en hij keek nog een keer ongeloofwaardig naar zijn hand.
'Mama, hij deed zó tegen mij!'

Afijn. Gezellig dus.
Wat ook heel gezellig is, of gewoon het absolute toppunt van girly-girly stuff, is 'nagellakjes op je vingers'.
Kijk. Zo trots als een pauw.

Geen idee trouwens van wie ze dat heeft.
Ja, van de juf van de creche natuurlijk. Maar ik bedoel die voorkeur voor meisje-meisje dingetjes, zoals poppen en make-upjes.
Ik heb pas nagellak remover in huis sinds David een paar maanden geleden heel metroman-like 3 dagen met groene nagellak op z'n vingers rondliep.

En kijk 'ns. Wie kwakte er even aan vanavond?
De afhaaleend.
Gezellig hoor. Altijd in voor een hapje brood.

Had ik al gezegd dat het hier momenteel heel gezellig is?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een leuke blog! En de foto's maken me aan het glimlachen. Een poosje terug waren wij op vakantie en hadden we ook telkens eenden aan de deur.

Edje zei

Ubercute, die kids van jou!

Irène zei

Zou elke nieuwe wijk buurteenden hebben? Hier komen ze ook geregeld langs gewaggeld. Man en vrouw, heel knus. :-)

Saralien zei

Haha, de afhaaleend. Hij moet uitkijken dat hij niet per ongeluk in de salade belandt met zijn borst.

Lekker zo met drie kindjes!