vrijdag 22 april 2016

Keuzemenu

Floris komt thuis van een dagje kinderdagverblijf. Ik ben aan het koken. Belangstellend trippelt hij de keuken in.

'Hé, is dat een chocolaatje?', wijst hij blij naar iets op het aanrecht.
Ik zie hem zich in z'n gedachten al verheugen op de smaak van chocola. Van een dag keihard spelen met vriendjes krijg je trek natuurlijk.
'Nee, dat is een bouillonblokje', stel ik hem teleur.
'Oh jammer...' Even is hij stil om deze domper te verwerken.
Dan besluit hij meteen maar hoog in te zetten en zijn menuwensen kenbaar te maken.
'Wat gaan we eten?' Hij wacht mijn antwoord niet af.
'Ik heb veel honger. Ik wil koekjes eten!
Of chocola! Of pannenkoeken!
Of... Of... Patatjes! Of snoep!
Ik. Heb. Honger. Ik heb Veel Honger...
Dat koken duurt teveel lang.
Ik heb honger. (stamp) Honger (stamp) Honger (stamp-stamp-stamp)'

Geen opmerkingen: